jQuery(document).ready(function(){ jQuery("button.et_pb_contact_submit").text('Verstuur'); });

Therapie bij psychosomatische klachten

We maken allemaal lastige situaties mee in het leven. Hierbij kun je denken aan een te hoge werkdruk, relatieproblemen, verlies van dierbaren, ziekte, conflicten, trauma zijn hiervan enkele voorbeelden. Als we emoties niet voldoende verwerken of doorleven kunnen deze zich in het lichaam opslaan wat kan leiden tot klachten. Wanneer er sprake is van onvoldoende medisch verklaarbare lichamelijke klachten spreken we van psychosomatische klachten (samenhang van lichaam en geest). Als op een of beide gebieden overbelasting of onbalans ontstaat kan dit tot psychosomatische klachten leiden. Deze kunnen bestaan uit onder andere ernstige vermoeidheid, concentratie- of geheugenproblemen, maagklachten, zoals misselijkheid, buikpijn of buikkrampen, hartkloppingen, benauwdheid of pijn op de borst, darmklachten, zoals diarree, verstopping, (lage) rugpijn, spier- en/of gewrichtspijnen, hoofdpijn of nekpijn, duizeligheid of evenwichtsproblemen, pijnklachten en uitvalverschijnselen.

Technieken waarmee ik werk zijn o.a.:
Lichaamswerk, innerlijk kind werk en trauma werk.

Heb je vragen over jouw psychosomatische klacht neem vrijblijvend contact met mij op of maak een afspraak voor een intakegesprek.

Maak een afspraak

Je hele leven lang heb je gedacht dat jij je gedachten bent, maar die zijn niet wie je bent en ze kunnen je ook niet vertellen wie jij bent. Ze komen op in wie je bent. Scott Kiloby
We zijn bang om controle te verliezen, maar hoe kun je iets verliezen wat je nooit had? Erik van Zuydam
Dat, waar we alsmaar voor wegrennen bestaat uiteindelijk niet werkelijk, en dat, waar we ten diepste naar verlangen is feitelijk altijd al hier aanwezig. Gangaji